پله مارپیچ فلزی

آیتم های متفاوتی وجود دارند که می توانند در زیبایی دکوراسیون یک محیط تاثیر داشته باشند. یکی از این آیتم ها پله ها هستند که در مدل ها و جنس های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. پله مارپیچ فلزی یکی از انواع این پله ها به شمار میرود که بسیار محبوب است. به دلیل جنس فلزی که این پله دارد از مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل محیطی برخوردار است از آن گذشته باعث افزایش زیبایی محیط نیز می شود.

پله مارپیچ فلزی چیست؟

پله مارپیچ فلزی نوعی پله است که از نظر ظاهری دارای یک قوس می باشد. این نوع پله دارای زاویه چرخشی حدود ۳۶۰ درجه است. چنانچه از بالا نگاهی به این مدل پله ها بیندازید بسیار شبیه صدف حلزون هستند. این موضوع باعث شده که این پله ها را با نام پله های حلزونی نیز بشناسند.
شما برای استفاده از این پله ها محدودیتی ندارید و هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای خارجی می توانید از آن ها بهره ببرید. جذابیت ظاهری این پله ها باعث شده که در ساختمان های شیک و لوکس از آن ها به وفور استفاده شود.

مزایای استفاده از پله مارپیچ فلزی

استفاده از پله مارپیچ فلزی دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین مزایای پله مارپیچ فلزی عبارتند از:

  • بدون نیاز به فضای خیلی زیاد
    یکی از مزایای این پله ها این است که برای اجرا نیاز به فضای زیادی ندارند. شما می توانید متناسب با فضایی که در اختیار دارید نوع مناسب این پله ها را انتخاب نمایید. به دلیل ساختاری که پله های مارپیج دارند نسبت به پله های دیگر فضای کمتری را اشغال می کنند. این موضوع به خاطر طراحی مارپیچ این پله ها است.
  • موجود در طرح های مختلف
    از دیگر مزایای این پله ها این است که در طرح های متنوعی در بازار وجود دارند. شما با هر سلیقه ای می توانید به سادگی از میان آن ها انتخاب کنید. طرح های این پله ها به حدی جذاب است که می توانند زیبایی منحصر به فردی را در فضا ایجاد کنند.
  • مقرون به صرفه بودن
    پله های مارپیچ فلزی از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه هستند. قیمت این پله ها نسبت به جنس و زیبایی که دارند بسیار مناسب است. از آن گذشته هزینه نصب و نگهداری آن ها نیز اقتصادی می باشد. استفاده از این پله های جذاب می تواند باعث بالا رفتن ارزش ملک شما نیز شوند.
  • ایجاد دسترسی بهتر
    از این نوع پله های مارپیچ میتوان در جهت ایجاد دسترسی بهتر نیز استفاده کرد. به عنوان مثال در خانه های دوبلکس میتوان با کمک آن ها دسترسی بهتری به بخش بالایی سازه ایجاد کرد. از آن گذشته برای دسترسی به اتاق های زیر شیروانی نیز می توان از این نوع پله بهره گرفت.

مزایای استفاده از پله مارپیچ فلزی

کاربردهای پله مارپیچ فلزی

  • فضاهای محدود
    زمانی که با محدودیت فضا رو به رو هستید این پله ها می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. این پله ها دسترسی به بخش های مختلف این محیط ها را نیز ساده تر می سازند.
  • مکان های تاریخی
    برخی از مکان های تاریخی به شکلی هستند که نمی توان در آن ها اقدام به ساخت پله های سنتی نمود. پله مارپیچ فلزی می تواند یک گزینه مناسب برای این مکان ها باشد.
  • طراحی داخلی
    این پله بینظیر می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو برای طراحی داخلی نیز در نظر گرفته شود. طراحی های متنوع و جذاب این پله ها می توانند در این زمینه بسیار مفید واقع شوند.
  • دسترسی به مناطق بالاتر
    برخی از مکان ها به شکلی هستند که در آن ها دسترسی به مناطق بالاتر لازم است. در این مواقع نیز میتوان از این مدل پله ها استفاده کرد.

مهم ترین نکات طراحی پله مارپیچ فلزی

نکات بسیار مهمی وجود دارند که در طراحی پله مارپیچ فلزی باید آن ها را مد نظر قرار داد. در ادامه این نکات را بیان می کنیم.

  • ابعاد کف پله
    حداقل ابعاد کف پله در این مدل ها باید حدود ۶۶ سانتی‌متر باشد. این اندازه برای عبور یک شخص از این پله ها مناسب است. قسمت پهن آن ها نیز باید حدود 38 سانتی متر باشد. برای اینکه این پله ها استاندارد باشند باید بخش باریک داخلی آن ها از ابعاد ۱۹ سانتی‌متر برخوردار باشد.
  • نرده راه پله
    بهتر است که ارتفاع نرده های پله مارپیچ فلزی در بازه ای بین ۶۸ تا ۹۶ سانتی ‌متر باشد. فاصله ای که بین میله های عمودی این نرده ها وجود دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این فاصله باید به شکلی باشد که اجسام از آن عبور نکنند. حداقل میزان این فاصله را باید 10 سانتی متر در نظر گرفت. اگر نرده دایره ای شکل است باید دارای قطری حدود 3 الی 5 سانتی متر باشد.
  • فضای مورد نیاز برای اجرا
    یکی از نکات مهمی که باید در طراحی پله مارپیچ فلزی در نظر گرفته شود فضای مورد نیاز برای اجرای آن است. این پله ها دارای ابعاد مختلفی هستند و هر یک از آن ها نیز به فضای خاصی برای اجرا نیاز دارند. در زمان طراحی نباید از این موضوع غافل شد.

نکات طراحی پله مارپیچ فلزی

سخن آخر

پله مارپیچ فلزی یکی از پله های پرطرفدار است که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در طول متن نیز به این موضوع اشاره کردیم این پله ها دارای تنوع زیادی از لحاظ ابعاد و ظاهر هستند و شما باید بر اساس نوع و متراژ محیط مورد نظر اقدام به سفارش آن ها نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش این پله های فوق العاده کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول پله مارپیچ فلزی

  1. آیا امکان سفارشی سازی این پله ها وجود دارد؟
    بله، این نوع پله ها به سادگی قابل سفارشی سازی هستند و می توان با توجه به سلیقه مشتری اقدام به طراحی و ساخت آن ها نمود.
  2. قیمت پله مارپیچ فلزی چقدر است؟
    برای قیمت این پله ها نمیتوان عدد ثابتی را در نظر گرفت به دلیل اینکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از میان این عوامل میتوان به مواردی مانند ابعاد و میزان کیفیت متریال به کار رفته در ساخت آن ها اشاره کرد.
  3. آیا می توانیم پیش از سفارش این پله ها از مجموعه شما مشاوره دریافت کنیم؟
    بله، اگر در مورد پله های مارپیچ فلزی پرسشی دارید می توانید آن را با کارشناسان نوین پله در میان بگذارید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =