درب آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت

درب آکاردئونی یا درب ضد سرقت


درب آکاردئونی  و درب ضد سرقت هر دو کارآیی بالایی دارند و برای بالا بردن امنیت خانه ها به کار می روند. بنابراین این طبیعی است که در زمان انتخاب بین این دو درب مردد شوید و بر سر دو راهی بمانید که کدام یک را انتخاب کنید. با این حال اگر شما نیز در زمان خرید بین این دو درب تردید دارید و نمی دانید که کدام یک مناسب تر است، پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان مقاله همراه ما باشید تا مقایسه بین این دو درب بتوانید درب مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که درب آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت؟ پس با ما همراه شوید.

بررسی درب ضد سرقت و آکاردئونی

برای اینکه به پاسخ سوال درب آکاردئونی بهتر است یا ضد سرقت به بررسی دقیق هر یک به صورت جداگانه می پردازیم تا در انتها به یک نتیجه گیری منطقی برسیم.

درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت همان طور که از نامشان مشخص است دارای ساختار خاصی هستند و در برابر سارقین نیز بسیار مقاوم می باشند. بنابراین این مدل از درب ها با توجه به امنیت بالایی که دارند به سارقین اجازه ورود و دستبرد به اموال شما را نمی دهند.

درب آکاردئونی

شاید نام درب آکاردئونی کمتر به گوشتان خورده است اما جالب است در رابطه با این مدل از درب ها بدانید که از این محصولات به عنوان یک محافظ از درب ورودی ساختمان، فروشگاه ها، مغازه ها، انبارها و واحدهای آپارتمانی استفاده می شود. این مدل از درب ها به صورت کشویی هستند و از نظر ساختار نیز دارای تسمه های فلزی هستند که توسط پین های فلزی به یکدیگر وصل می شوند و در یک قاب فلزی قرار گرفته و به صورت ریلی در محور عرض درب حرکت می کنند که با توجه به این امر هیچگونه مزاحمتی ندارند و از همه مهمتر اینکه کمترین فضا را به خود اختصاص می دهند.

درب اکاردئونی از تعداد زیادی پرچ یا مفصل تشکیل شده است که وجود این قطعات در آن موجب می شود که درب به صورت کشویی یا کرکره ای حرکت کند و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد. تا به اینجای متن این دو محصول را برای شما معرفی کردیم حال در ادامه نوبت به این می رسد که این دو درب را از برخی جهات با یکدیگر مقایسه کنیم.

مزایای استفاده از درب آکاردئونی یا درب ریلی
درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یا درب ضد سرقت

با توجه به اینکه این دو محصول در اکثر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد اما بهتر است برای اینکه در زمان انتخاب و خرید هر کدام دچار سردرگمی نشوید در ادامه این دو درب را از برخی از جهات با یکدیگر مقایسه کنیم.

  • امنیت بالا
    در رابطه با امنیت این دو درب می توان بیان کرد که درب ضد سرقت نسبت به درب آکاردئونی دارای کیفیت و امنیت بالایی است و از همه مهمتر اینکه بسیار مورد اعتماد می باشد. از این رو بازکردن آن توسط سارقین غیر ممکن است.
  • ظاهر زیبا
    طرح های متنوعی از درب ضد سرقت در بازار موجود است که هر کدام از آن ها برای مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت می توان به دسترسی بسیار راحت، فریم پایی و حرکت راحت آن اشاره کرد.
  • استفاده از قفل دیجیتال
    بر روی درب ضد سرقت به جای قفل معمولی از قفل دیجیتال استفاده می شود. این مدل از قفل ها هوشمند بوده که موجب بالا بردن امنیت درب سرقت نیز می شود.
  •  مقاومت بالا در برابر فشار خارجی
    درب ضد سرقت در ساختار خود دارای یک ساختار فلزی بوده که از یک ورق فلزی و یک اسکلت فلزی تشکیل شده است. این قسمت از درب موجب بالا بردن مقاومت در برابر هر گونه ضربه و فشار خارجی می شود. درب ضد سرقت طوری ساخته شده است که در برابر هر گونه فشار خارجی مقاومت بالایی دارد. این قبیل درب ها از یک لایه محکم فلزی و چوب تولید شده است که سارقان هیچ وقت نمی توانند آن را بشکنند و وارد ساختمان شوند.
    یکی از ویژگی های اصلی درب ضد سرقت این است که در زمان نصب قسمت لولا را در داخل خانه قرار می دهند که این امر از خراب شدن و آسیب به لولاهای درب جلوگیری می کند. با این حال می توان بیان کرد که این پوشش ضد حریق بوده و از سوختن سریع درب در زمان آتش سوزی جلوگیری می کند.
  • به کاربردن دوربین در درب
    دوربین های انیتی جهت بالا بردن امنیت بر روی درب ضد سرقت نصب می شود. نصب این تجهیزات بر روی درب ضد سرقت به عنوان یک پکیج امنیتی عمل می کند که گزینه بسیار عالی محسوب می شود. در واقع نصب دوربین مدار بسته بر این مدل از درب ها بدین شکل است که از طریق اینترنت نیز می توانید بر درب خانه خود نظارت داشته باشید.
  • سیستم قفل خودکار
    درب ضد سرقت دارای یک ویژگی بارز دیگری است که دارای سیستم قفل خودکار است و به محض بسته شدن درب سریع قفل می شود. با این حال این ویژگی برای افرادی که سریع از خانه خارج می شوند و یادشان می رود که درب خانه خود را قفل کنند بهترین گزینه محسوب می شود.
  • ساختار داخلی
    درب آکاردئونی با توجه به اینکه در ساختار خود از تغداد زیادی پرچ یا مفصل تشکیل شده است به صورت کرکره ای و کشویی می باشد. یکی از بزرگترین معایب این مدل از درب ها این است که سارقان به راحتی می توانند با ایجاد فشار و ضربه بر روی لولای آن، درب را خمیده و باز کنند که این امر امنیت درب آکاردئونی را زیر سوال می برد.

در رابطه با درب آکاردئونی می توان بیان کرد که این مدل از درب ها نسبت به درب سرقت قیمت پایین تری دارند و ارزان تر می باشند. بنابراین در زمان انتخاب هر کدام از این درب ها باید به ویژگی ها و قابلیت های هر کدام از درب ها توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین درب را انتخاب کنید.

درب آکاردئونی
درب های آکاردئونی و ضد سرقت

درب ضد سرقت بهتر است یا درب آکاردئونی؟

در رابطه با قابلیت ها و ویژگی ها بین این دو درب، بیان کردیم که نصب دوربین مدار بسته و سیستم قفل بر روی درب ضد سرقت امکان پذیر است و در صورت نبودن فرد در خانه به صورت خودکار هر گونه مشکل را به صورت اینترنتی در گوشی اطلاع رسانی می کند. اما درب آکاردئونی چنین قابلیتی را ندارد. علاوه بر این نیز درب آکاردئونی با داشتن یک قفل روکار توسط یک برش ساده سارقین شکسته می شود و سارقین به راحتی می توانند وارد ساختمان شوند. با این حال می توان بیان کرد که امنیت درب ضد سرقت نسبت به درب آکاردئونی بالاتر است. با توجه به اینکه این روزها شاهد افزایش سرقت در کشورمان هستیم با این وجود باید به دنبال محصولی باشیم که بتوانیم امنیت خانه و محل کار خود را حفظ کنیم.

سخن پایانی

در رابطه با این موضوع که درب آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت باید بیان کنیم که درب ضد سرقت با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد دارای کیفیت و طول عمر بیشتری است و علاوه بر آن نیز با داشتن سیستم قفل و زبانه های چندگانه دارای امنیت بالاتری نیز هست. علاوه بر این نیز این مدل از درب ها دارای تنوع رنگ گسترده ای هستند و طراحی به کار رفته در آن ها اکثر سلیقه ها را پوشش می دهد. بنابراین توصیه ما به شما این است که برای ساختمان خود بهتر است درب ضد سرقت را انتخاب کنید به این دلیل که مزیت ها و قابلیت های درب ضد سرقت نسبت به درب آکاردئونی بیشتر است. البته در زمان خرید بهتر است از فروشگاه ها و برندهای معتبر این محصول را خریداری کنید.

سوالات متداول درب آکاردئونی بهتر است یا درب ضد سرقت؟

  1. برای خرید درب ضد سرقت و آکاردئونی چه باید کرد؟
    هر کدام از این درب ها را به صورت اینترنتی می توانید از فروشگاه های معتبر سفارش دهید.
  2. مهمترین ویژگی درب ضد سرقت چیست؟
    یکی از مهمترین ویژگی درب ضد سرقت، مقاوم و ایمن بودن آن است که برای ایجاد امنیت گزینه مناسبی محسوب می شوند.
  3. برتری درب ضد سرقت بر درب های آکاردئونی چیست؟
    از برتری درب ضد سرقت می توان به عایق گرما و سرما، عایق صدا و کیفیت و عمر طولانی آن اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =