پله گرد برای فضای کم 

انواع پله گرد برای فضای کم 


خانه های امروزی عموما متراژهای کوچکی دارند و ممکن است ایجاد دیزاینی شیک و خاص در آن ها کمی سخت به نظر برسد. همانطور که می دانید یکی از آیتم های مهم هر سازه ای پله است. پله گرد برای فضای کم علاوه بر کارایی که دارد می تواند زیبایی دکوراسیون محیط را نیز افزایش دهند. پله ها دارای انواع مختلفی هستند اما پله گرد برای فضای کم انتخاب مناسب تری است. اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع پله گرد مناسب برای فضای کم

پله های گرد مناسب برای فضای کم نیز به نوبه خود دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

  • پله گرد مارپیچ
    پله گرد مارپیچ یکی از پرفروش ترین مدل های این پله ها به شمار می رود. این پله یک انتخاب مناسب برای منازل با مساحت کم است. همانطور که از نام این پله مشخص است چرخش در آن بیشتر از دیگر مدل ها می باشد. این چرخش می تواند دارای زوایای مختلف از  ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه باشد. در اصل می توان گفت اشخاص در زمان استفاده از پله مارپیج تجربه ای مانند چرخش دایره ای حول یک محور را خواهند داشت.
  • پله گرد دوبلکس
    یکی از پله های گرد برای فضای کم پله گرد دوبلکس است. در فرایند ساخت این پله از متریال مختلفی استفاده می شود که از میان آن ها می توان به مواردی مانند استیل، فلز و چوب اشاره کرد. در میان این متریال فلز بیشترین طرفدار را دارد. این پله طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد که زیبایی محیط را چندین برابر می کند. پله دوبلکس دارای دو سطح متصل به یکدیگر با چرخش نیم دایره و شیب ملایم است.
  • پله گرد زاویه دار
    پله گرد زاویه دار از دیگر پله های گرد مناسب برای فضای کم به شمار می رود. چوب را میتوان اصلی ترین متریال در ساخت این پله دانست. این پله یکی از بهترین و کاربردی ترین پله ها برای منازل کوچک است. این مدل را میتوان در گوشه های منازلی که متراژ کمی دارند استفاده کرد و فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

    اجرای انواع پله گرد برای فضای کم
    ساخت پله گرد
  • پله گرد بدون محافظ
    پله گرد بدون محافظ نه تنها برای فضاهای کوچک بلکه انتخاب مناسبی نیز برای خانه های مدرن است. این نوع پله های گرد در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند. طراحی این پله ها کاملا خلاقانه است و از نرده ها و محافظ ها در ساختار آن ها خبری نیست. این نوع طراحی موجب شده که این پله ها نیاز به فضای زیادی نداشته باشند.
  • پله گرد معلق
    پله معلق از دیگر مدل های پله گرد برای فضای کم است. در طراحی این پله جزئیات حذف شده اند و در واقع یک مسیر اختصاصی برای عبور ساخته شده است. این پله با چسبیدن به دیواره های اصلی خانه کمترین فضا را اشغال می کند. اگر متراژ منزل شما کوچک است با نصب این پله های معلق می توانید زیبایی خاصی را در آن ایجاد کنید.
  • پله گرد شیشه ای
    یکی از جدیدترین مدل های پله گرد برای فضای کم مدل شیشه ای است. برای تولید این پله ها از شیشه های نشکن و سکوریت استفاده می کنند. به غیر از شیشه می توان از متریال های دیگری نیز در جهت ساخت این پله ها استفاده کرد. استیل یکی از این متریال است که می تواند در زیبایی این پله ها نقش موثری را ایفا کند.

عوامل مؤثر بر هزینه ساخت و اجرای پله گرد برای فضای کم

هزینه ساخت و اجرای پله گرد برای فضای کم به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

  • فضای اجرای پله
  • نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت پله
  • مدل پله
  • شرکت ارائه دهنده خدمات
  • نوع تجهیزات استفاده شده در اجرا

مراحل اجرای پله گرد به چه صورت است؟

اولین قدم برای اجرای پله گرد محاسبه ابعاد آن و متراژ مکان مورد نظر برای نصب است. برای انجام این کار نخست باید قطر قوسی پله گرد را از سطح زمین تا انتهای آن اندازه گیری کنید. با اندازه گیری دقیق میتوان پله ای با ابعاد مناسب را سفارش داد.

پس از اندازه گیری دقیق ابعاد، ساخت پله آغاز می شود. پس از ساخت نوبت به نصب پله در ساختمان می رسد. طرح این پله ها را نیز می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید به دلیل اینکه در مدل های مختلفی تولید می شوند.

ساخت پله گرد
ساخت انواع پله
سخن پایانی

وقتی صحبت از فضاهای کوچک به میان می آید پله های گرد یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می روند. این پله ها نه تنها فضای کمی را اشغال می کنند بلکه از زیبایی فوق العاده ای نیز برخوردار هستند. این پله ها تنوع زیادی دارند و می توانند سلیقه های مختلف را راضی کنند. امکان ساخت سفارشی پله های گرد نیز وجود دارد. در صورت عدم دسترسی به طرح مورد نظرتان می توانید در جهت ساخت آن به صورت سفارشی اقدام کنید. اگر به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید کافیست از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با نوین پله تماس بگیرید.

سوالات متداول پله گرد برای فضای کم

  1. حداقل فضا برای اجرای پله گرد چقدر است؟
    حداقل فضا برای اجرای این پله ها چیزی حدود ۱۲۰ در ۱۲۰ سانتی متر است. به طور کلی پله های گرد انتخاب های بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهای کوچک هستند.
  2. استفاده از پله گرد در فضای کم چه مزایایی دارد؟
    استفاده از این پله در محیط های کوچک باعث می شود که فضا بزرگتر به نظر برسد. از آن گذشته تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی دکوراسیون محیط خواهد داشت.
  3. آیا پله های گرد برای ساختمان های دوبلکس انتخاب های مناسبی هستند؟
    بله، این پله ها یکی از بهترین انتخاب ها برای ساختمان های دوبلکس هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =