درب فریم لس چیست

درب فریم لس


اگر شما نیز می خواهید بدانید درب فریم لس چیست؟ باما در این مقاله همراه باشید. همانطور که میدانید درب ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک از آن ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. یکی از مدل های این درب ها که یک گزینه زیبا و مدرن در طراحی داخلی به شمار میرود درب فریم لس است. در این مطلب قصد داریم به طور جامع به بررسی این درب بپردازیم. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با این درب های فوق العاده هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

درب فریم لس چیست؟

درب فریم لس که آن را به نام درب بدون چهار چوب نیز می شناسند یکی از درب های بسیار پرطرفدار است. این درب ها طراحی بسیار زیبایی دارند و با استفاده از متریالی سبک و مقاوم ساخته می شوند. عدم وجود چهارچوب سنتی در این درب ها باعث می شود که سبکی بسیار منحصر به فرد داشته باشند.
این درب ها عموما از جنس ‌هایی مانند شیشه و فلزات سبک ساخته می شوند. این متریال موجب می شوند که این درب ها بدون چهارچوب نیز قابل رویت باشند. جالب است بدانید این درب های بدون چهار چوب برخلاف درب های سنتی باعث باز شدن فضای بیشتری در محیط می شوند. این ویژگی موجب شده که انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک باشند.

اجزاء درب فریم لس

درب های فریم لس از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند و دارای ساختار پیچیده ای هستند. این اجزاء به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • فریم لس
  • شیشه
  • لوله ها
  • ساپورت ها
  • مکانیزم ‌های باز و بسته کردن درب
درب فریم لس
انواع درب فریم لس کدام اند؟

انواع درب فریم لس

درب های فریم لس این روزها به عنوان یک آیتم بسیار زیبا و جذاب در طراحی دکوراسیون مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از رایج ترین نوع این درب ها مدل های شیشه ای هستند که متشکل از جلوه شیشه به همراه فریم لس سبک می باشند. به دلیل شفافیت زیادی که شیشه دارد نور طبیعی به بهترین شکل به فضا منتقل می شود.

این درب ها در طرح های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند. بعضی از آن ها از طرح های هنری برخوردار هستند که در فرایند ساختشان از هنرهای معاصر یا سبک ‌های معماری خاص الهام گرفته شده است. مدل های دیگری نیز وجود دارند که در تولید آن ها از طراحی ‌های ژئومتریک، جزئیات فلزی و برخی الگوهای خاص استفاده می شود.

بعضی از این درب ها از قابلیت تنظیم حرارتی برخوردار هستند که کمک شایانی به مدیریت دمای محیط میکند. برای ساخت این درب ها ممکن است از متریال مختلفی استفاده شود که در میان آن ها میتوان به فولاد، آلومینیوم و پی وی سی اشاره کرد. هر یک از این محصولات ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

نحوه نصب درب فریم لس

نحوه نصب درب های فریم لس به دلیل توکار بودن آن ها با درب های دیگر متفاوت است. در ادامه مراحل نصب این درب ها را به طور خلاصه بیان می کنیم.

  • مرحله اول
    پس از آنکه کار دیوارها و کف ساختمان به اتمام رسید مرحله نخست نصب این درب آغاز می گردد. این مرحله زمان نصب ساب فریم است که از جنس آلومینیوم می باشد. ساب فریم باید از لبه خارجی دیوار حدود یک سانتی متر فاصله داشته باشد. این مرحله از نصب بسیار مهم است و حتما یک فرد حرفه ای باید این کار را انجام دهد. اگر هر گونه اشتباهی در این مرحله رخ دهد درب به خوبی کار نمی کند.
  • مرحله دوم
    در این مرحله فریم را روی ساب قرار می دهند. جنس این فریم ها نیز غالبا مشابه جنس ساب فریم است و از متریالی مانند آلومینیوم و پروفیل ‌های فلزی ساخته می شوند. ضخامت این بخش نیز چیزی حدود 4.5 سانتی متر است. لازم به ذکر است که این ضخامت بر اساس ابعاد درب قابل تغییر می باشد. بعد از آنکه ساب فریم در جای خود قرار گرفت با کمک گچ یا مصالحی از این قبیل که عموما از جنس دیوار است پوشش داده می شود.
  • مرحله سوم
    در این مرحله درب به وسیله لولاها روی فریم نصب می گردد. روی این درب 2 الی 3 لولای مخفی وجود دارند که موجب می شوند درب به درستی تنظیم گردد. برخی از درب های فریم لس از روکش برخوردار هستند که عموما از جنس چوب هایی مانند گردو و راش می باشند. در صورت روکش دار بودن این درب ها فرایند نصب آن ها در این مرحله به اتمام می رسد. عموما این روکش ها طرح های بسیار ساده ای دارند.
  • مرحله چهارم
    حال ممکن است قصد داشته باشید این درب ها را متناسب با دیوار منزلتان رنگ نمایید و آن را بیشتر در دیوار محو کنید. در این صورت باید درب فریم لس را به صورت خام سفارش دهید. بعد از آنکه درب را در دیوار قرار دادید می توانید آن را رنگ کنید. رنگ هایی که در این زمینه استفاده می شوند عموما از جنس پلی‌استر یا پلی‌اورتان می باشند. یکی از مهم ترین مزیت های رنگ کردن درب این است که مانع از ایجاد خط و خش روی آن می شود.
نصب درب فریم لس
شیوه نصب درب فریم لس
سخن پایانی

درب های فریم لس می توانند تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دکوراسیون یک محیط داشته باشند و تغییرات قابل توجهی در فضا ایجاد کنند. این درب ها از ظاهری مدرن برخوردار هستند و وزن سبکی دارند. طراحی این درب ها به شکلی است که به سادگی با بیشتر سبک های معماری هماهنگ می شوند. چهارچوب این درب ها به صورتی است که نه تنها در کاهش وزن آن ها تاثیر دارد بلکه موجب می شود که بتوان جزئیات بیشتر و زیباتری را به آن ها اضافه کرد. برای خرید بهترین درب های فریم لس با قیمت های مناسب کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با نوین پله تماس بگیرید.

سوالات متداول درب فریم لس چیست؟

  1. چرا مناسب بودن ابعاد درب فریم لس مهم است؟
    ابعاد این درب ها به طور مستقیم روی میزان استحکام و پایداری آن ها تاثیر می گذارد.
  2. کاربرد درب فریم لس شیشه ای چیست؟
    درب فریم لس شیشه ای یکی از محبوب ترین مدل های این درب ها است که هم در مکان های مسکونی و هم در مکان های اداری قابل استفاده می باشد. عموما از این نوع درب در کنار پارتیشن یا برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می کنند.
  3. دلیل پر فروش بودن درب فریم لس چیست؟
    همانطور که در طول متن نیز بیان کردیم این درب ها فاقد چهار چوب هستند و حالتی هم سطح با دیوار دارند. این ویژگی باعث می شود که کمک شایانی به یکپارچگی محیط کنند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل پرفروش بودن این درب ها است.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =