لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو

لوکس شدن خانه با پله های دکوراتیو


این روزها استفاده از پله های دکوراتیو در بسیاری از ساختمان ها از جمله ویلاهای دوبلکس دیده می شود. البته این مدل از پله ها شبیه به پله های معمولی هستند اما از نظر ظاهری زیبا و شکیل تر به نظر می رسند. بنابراین در کنار کاربرد مشابهی که با پله های معمولی دارند اما از نظر شکل ظاهری کمی متفاوت تر از این پله ها به نظر می رسند. پله های دکوراتیو بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند. با توجه به زیبایی بی نظیری که این پله ها به فضای دکوراسیون داخلی خانه می دهند بسیار مورد توجه معماران و مهندسین قرار گرفته است و در بسیاری از ویلاهای دوبلکس و تریبلکس مورد استفاده قرار می گیرد. ما در ادامه به بررسی لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو خواهیم پرداخت و در این رابطه توضیحات مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

پله دکوراتیو چیست؟

در پاسخ به اینکه پله دکوراتیو چیست و اینکه لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو چگونه است بیان می کنیم که پله های دکوراتیو در خانه با هدف بخشیدن جلوه زیبا و لوکس در فضای داخلی خانه به کار می رود. پله دکوراتیو به عنوان یک عنصر تزئینی و دکوری ارزش فضای خانه را چندین برابر افزایش خواهد داد.

نحوه اجرای پله‌ های دکوراتیو به چه شکل است؟

پله دکوراتیو یکی از محبوب ترین و البته پرطرفدارترین نوع پله ها محسوب می شود که در فضای داخلی خانه بکار می رود. البته پله های گرد دکوراتیو با سایر المان های دیگر همچون سنگ، بتن، شیشه و فلز بکار می رود. البته این مدل از پله ها در واقع یک نوع کار هنری به حساب می آیند که می توان در زمان اجرا با دیگر متریال ها نیز بکار رود. به طور مثال بستگی به سلیقه برخی این پله ها را با نرده فلزی یا نرده های سنگی طراحی و اجرا می کنند. به طور معمول پله دکوراتیو بیشتر در خانه های دوبلکس، تریبلکس و همچنین در فضاهایی که دارای فضای نیم طبقه هستند مورد استفاده قرار می گیرد. البته پله دکوراتیو در بازار به صورت آماده شده وجود دارد که اگر طرح دیگر مورد نظرتان است می توانید متناسب با فضا و نظر معماران و طراحان پله دکوراتیو مورد نظر خود را سفارش دهید.

 پله دکوراتیو
ویژگی پله دکوراتیو

ویژگی های پله دکوراتیو

  • با توجه به طراحی و ظاهر زیبایی که پله دکوراتیو دارد برای جذابیت و افزودن زیبایی در خانه های چند طبقه گزینه مناسبی به حساب می آید.
  • با توجه به ظاهر زیبایی که دارد اگر چه قیمت آن نسبت به پله های معمولی بیشتر است اما می توان بیان کرد که قیمت ایده آلی دارد.
  • فضای زیادی را در خانه اشغال نمی کنند به همین دلیل در منازل کوچک به خوبی بکار می روند.
  • با توجه به اینکه زمان ساخت این مدل از پله ها کوتاه است به همین دلیل در سریع ترین زمان در خانه نصب می شود.
  • پله دکوراتیو با تجهیزات و تکنولوژی بالا در کارخانه ها تولید می شود و متناسب با فضای خانه معماران آن را در خانه نصب خواهند کرد.

راز لوکس شدن خانه با پله های دکوراتیو

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین عناصر در هر خانه ای، پله ها محسوب می شوند. اما این روزها با روی کارآمدن پله های زیبا با طراحی فوق العاده می توان فضای خانه را لوکس و زیبا نشان داد. اما آیا می دانستید که لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو نیز ممکن است؟ بله درست حدس زدید، پله های دکوراتیو طراحی و ظاهر فوق العاده زیبایی دارند و جلوه زیبا و خاصی به فضای داخلی خانه می بخشند. در رابطه با خرید پله دکوراتیو باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید با بکار بردن آن فضای خانه را لوکس و زیباتر کنید.
این چند نکته مهم و ضروری در رابطه با خرید پله دکوراتیو عبارت اند از:

  • انتخاب مواد اولیه مناسب
    در زمان خرید و سفارش پله دکوراتیو در ابتدا باید به مواد اولیه مناسب آن توجه کنید. پله دکوراتیو انواع مختلفی از مواد اولیه همچون چوب، فلز، سنگ و شیشه دارد. بنابراین اگر قصد دارید فضای خانه را با استفاده از پله دکوراتیو زیبا و لوکس کنید بهتر است از مواد اولیه مرغوب همچون سنگ مرمر، چوب های لوکس و گرانیت در پله دکوراتیو استفاده کنید.
  • طراحی منحصر به فرد
    برای اینکه پله دکوراتیو طراحی زیبا و منحصر به فردی داشته باشد باید از ایده های نوآورانه و خلاقانه استفاده کنید. استفاده از نورپردازی، اشکال هندسی و آثار هنری برای تزئین پله دکوراتیو گزینه مناسبی محسوب می شوند.
  • اجرای دقیق و اصولی
    در لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو باید به اجرای دقیق و اصولی آن توجه کنید. بهتر است برای زیباسازی فضا با بکار بردن پله دکوراتیو از افراد متخصص و مجرب کمک بگیرید و کار اجرای پله دکوراتیو را به آن ها بسپارید.
 پله های دکوراتیو
مزایای پله های دکوراتیو

مزیت های پله های دکوراتیو

بکار بردن پله دکوراتیو در فضای خانه با مزیت های زیادی همراه خواهد بود که عبارت اند از:

  • با بکار بردن پله های دکوراتیو در خانه، دکوراسیون داخلی خانه جلوه زیبا و هنری به خود می گیرد.
  • انواع متنوعی از پله های دکوراتیو در بازار موجود است که دامنه انتخاب برای افراد گسترده است و می توان با توجه به دکوراسیون داخلی خانه به راحتی آن را انتخاب کرد.
  • با اجرا و نصب پله های دکوراتیو ارزش ظاهری ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این نسبت به گذشته نیز ارتباط بین طبقات با بودن این پله ها به مراتب افزایش خواهد یافت.
  • از دیگر مزیت های استفاده از این پله ها دست ساز بودن و طراحی بی نظیر آن است. با این حال بسیاری از معماران و مهندسین از این مدل از پله ها با هدف استفاده بهینه از فضای داخلی خانه استفاده می کنند.

کاربرد های پله دکوراتیو

اگرچه لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو میسر خواهد شد اما می توان بیان کرد که پله های دکوراتیو کاربردهای متنوعی دارد و در بسیاری از محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر هستند:

  • ویلاهای مجلل
    یکی از کاربردهای پله دکوراتیو در ویلاهای مجلل است. استفاده از این مدل پله ها موجب جذاب و لوکس نشان دادن فضای داخلی خانه می شود.
  • خانه‌های دوبلکس
    در خانه های دوبلکس و تریبلکس نیز استفاده از پله دکوراتیو گزینه مناسبی محسوب می شود. در واقع با تناسب ابعاد و فضای مورد نظر در این ویلاها می توان پله دکوراتیو را سفارش داد.
  • خانه‌های با اختلاف سطح
    در خانه هایی که اختلاف سطح وجود دارد برای دسترسی به سطوح های مختلف می توان از پله دکوراتیو استفاده کرد.
  • ساختمان‌های تجاری یا اداری مجلل
    از دیگر کاربردهای پله دکوراتیو می توان در ساختمان اداری مجلل یا ساختمان های تجاری اشاره کرد. استفاده از این مدل پله ها موجب شیک و زیبا به نظر رسیدن سالن های این ساختمان ها می شود. از طرفی می توان از فضای موجود استفاده بهنیه کرد.
کاربرد پله دکوراتیو
کاربردهای پله دکوراتیو چیست
سخن پایانی

پله های دکوراتیو با طراحی منحصر به فرد و ظاهری بی نظیری که دارند اغلب در طراحی داخلی و خارجی خانه به کار می روند. استفاده از این پله ها موجب بخشیدن جلوه زیبا و هنری به فضای داخلی خانه می شود. در واقع بکار بردن پله های دکوراتیو برای بالا بردن ارزش و بهبود ظاهر ساختمان یکی از هوشمندانه ترین روش های اثر گذار محسوب می شود. پله های دکوراتیو بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارند. با توجه به زیبایی بی نظیری که این پله ها به فضای دکوراسیون داخلی خانه می دهند بسیار مورد توجه معماران و مهندسین قرار گرفته است و در بسیاری از ویلاهای دوبلکس و تریبلکس مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول لوکس شدن خانه با خرید پله های دکوراتیو

  1. هزینه نصب و اجرای پله های دکوراتیو به چه عواملی بستگی دارد؟
    هزینه نصب و اجرای پله های دکوراتیو به عواملی همچون پوشش ‌دهی و تمیزکاری، طراحی و ابعاد، روش اجرا و نصب و مواد استفاده شده در زمان نصب و اجرای آن دارد.
  2. از چه متریالی در اجرا و نصب پله دکوراتیو استفاده می شود؟
    در اجرا و نصب پله دکوراتیو از متریال های مختلفی همچون فلز، استیل، سنگ، چوب، بتن و شیشه استفاده می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 17 =