طراحی و ساخت پله معلق سرامیک

پله معلق سرامیک


یکی از بی نظیر ترین کار هایی که توسط معماران و مهندسین سازه انجام گرفته است، طراحی و ساخت پله معلق سرامیک می باشد. این نمونه از پله ها شناور بوده و با نام پله های آویز نیز معرفی می شوند. این نوع سازه ها حس معلق ماندن در هوا را برای افراد تداعی کرده و راه رفتن روی آن ها بسیار مهیج و جذاب می باشد.

طراحی و ساخت پله معلق سرامیک

طراحی و ساخت پله معلق سرامیک یکی از اقداماتی است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این نوع پله ها علاوه بر داشتن ظاهری زیبا می توانند نقش موثری در کاهش فضای اشغال شده داشته باشند. همین امر سبب شده است تا در خانه ها و ساختمان های با متراژ کم از این نوع پله ها استفاده شود.

این پله ها می توانند به خوبی دو طبقه را به هم وصل کرده و دکوراسیون لوکس و بسیار لاکچری خلق کنند. از آن جایی که این پله ها به زمین متصل نمی شوند، فضای بسیار کمی را اشغال کرده و می توان به عنوان فضایی برای طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده کرد.

مزایای ساخت پله معلق سرامیک

طراحی و ساخت پله معلق سرامیک که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است می تواند با مزیت های زیادی برای افراد همراه باشد. مهم ترین مزایای استفاده از این نوع پله ها عبارتند از:

  • این پله ها زیبایی خیره کننده و چشمگیری دارند.
  • در تمام مکان ها قابل استفاده بوده و فقط برای فضای خاصی طراحی نشده اند.
  • علاوه بر منازل، در انواع مراکز تجاری، کافی شاپ، رستوران و بوتیک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تنوع مدل و طرح های این نوع سازه بسیار زیاد است.
  • متریال به کار رفته در این پله ها بسیار مدرن، سبک و با کیفیت می باشد.
  • استحکام و دوام بالایی داشته و در مدت زمان طولانی قابل استفاده است.
مراحل ساخت پله سرامیکی
ساخت پله های سرامیکی

مراحل ساخت پله های سرامیکی

طراحی و ساخت پله معلق سرامیک در روش های مختلفی انجام می گیرد. با توجه به این که قرار است این پله ها را بر روی چه دیواری نصب کنید، مراحل ساخت آن متنوع است. در حالت کلی مراحل مختلفی برای ساخت این نوع پله ها اجرا می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • بازدید از مکان مورد نظر
  • طراحی نقشه مربوطه
  • اندازه گیری ابعاد و تعیین فضای مورد نیاز
  • مشخص نمودن نوع و فرم پله
  • طراحی مدل اولیه
  • ارائه طرح اولیه به کارفرما و تایید او
  • تهیه متریال های مورد نیاز برای اجرای این نوع پله ها
  • آغاز فرآیند ساخت با توجه به طرح آماده شده

نکته ای که قبل از اجرا باید به آن توجه داشته باشید آن است که برای مخفی کردن شاسی این سازه ها باید ۲۰ سانتی متر فضای خالی بگذارید. پس از آن که دیواره ها را اجرا کردید، برای نصب پله ها باید اقدام کنید.
دیواری که برای نصب این سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند باید جزو دیوار های اصلی باشند تا بتوانند وزن این پله ها را به خوبی تحمل کنند.

روش های اجرای پله معلق سرامیکی

حال که متوجه شدید نحوه طراحی و ساخت پله معلق سرامیک به چه صورت است، خوب است که با روش اجرای کار نیز بیش تر آشنا شوید. برای این کار نوع دیوار، تعداد و فرم پله ها و همچنین فاصله طبقات از یکدیگر در نظر گرفته می شود و بر اساس آن یک طراحی ایده آل برای این نوع سازه انجام می گیرد. در شرایطی که دیوار کنار پله ها مقاوم باشند، تقریبا هیچ محدودیتی برای اجرای کار ندارید. در این شرایط می توان هر نوع فرم پله ای را انتخاب کرده و سازه را می توان با متریال های مختلفی ساخت. در شرایطی که مقاومت دیوار کم تر باشد، باید سازه را از روش های استانداردی تقویت کرد.

برای این کار اسکلت پله ها را روی سقف و کف قرار داده و قدرت عنصر فولادی تقویت می گردد. در مواردی که فاصله دو طبقه کم باشد، برای این که این نوع پله ها فاصله کمی نسبت به هم نداشته باشند، سازه را بدون شاسی طراحی می کنند. در این شرایط از پلیت های فولادی برای کف پله ها استفاده می کنند. با این کار این سازه مقاومت لازم را به دست آورده و کاملا ایمن می باشد.

یک پیشنهاد ویژه

اگر قصد دارید برای طراحی و ساخت پله معلق سرامیک اقدام کنید ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. برای این کار کافیست که با کارشناسان نوین پله ارتباط برقرار کنید تا شما را در این امر یاری دهند. مجموعه نوین پله با در اختیار داشتن مجرب ترین نیرو ها و استفاده از مدرن ترین تجهیزات همواره تلاش می کنند تا نمونه های بسیار لوکس و در عین حال مقاومی از این محصولات را تولید کرده و به بازار بفرستند. کار طراحی و اجرا در مدت زمان بسیار کمی انجام شده و شما می توانید با صرف کم ترین هزینه ها، یک پله معلق بسیار جذاب و زیبا داشته باشید.

پله معلق های سرامیکی
پله معلق از جنس سرامیکی

سخن پایانی

طراحی و ساخت پله معلق سرامیک یکی از اقدامات بسیار مدرنی است که در دکوراسیون فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سازه ها جای پله های قدیمی را گرفته و در عین زیبایی، فضایی لوکس و بسیار جذاب را خلق می کنند. اگر قصد دارید یکی از این سازه ها را در خانه داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات متنوع و بی نظیر ما در زمینه ساخت این پله ها بهره مند شوید.

سوالات متداول طراحی و ساخت پله معلق سرامیک

  1. این نوع پله ها را فقط با استفاده از مواد سرامیکی می سازند؟
    خیر، نمونه های متنوع و مختلفی از این سازه ها تولید می شوند که برخی از آن ها با متریال های چوبی و بعضی دیگر از نمونه ها را با مواد فلزی می سازند.
  2. هزینه اجرای پله های معلق سرامیکی چقدر می شود؟
    هزینه های ساخت این نوع پله ها با توجه به فاکتور های مختلفی مانند مواد اولیه به کار رفته، تعداد کف پله ها، فرم سازه، اختلاف طبقات و …. بستگی دارد.
  3. آیا امکان نورپردازی در این نوع پله ها نیز وجود دارد؟
    بله، این پله ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را نورپردازی کرده و فضای زیبا تری خلق کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =