نوین پله سازنده پله در تهران

نوین پله سازنده پله در تهران


پله گرد چوبی یکی از زیباترین نوع پله ها محسوب می شود که هم در داخل ساختمان و هم در بیرون ساختمان از آن استفاده می شود، چوب اولین متریال برای ساخت پله به حساب می آید، در سال های اولیه شکل گیری پله ها در ساختمان های مختلف افراد با استفاده از چوب پله ها را می ساختند، پله ها در ابتدا به شکل کاملا ساده و معمولی بودند اما هرچقدر که زمان گذشت طراحان در طراحی و ایده پردازی پله شکل و ساختار جدیدی را به کار بردند، به طوری که امروزه پله ها را می توان یکی از عناصر دکوراسیون داخلی و بیرونی شمرد، پله گرد چوبی نه تنها زیبایی منحصر بفردی به ساختمان می بخشد بلکه استفاده از چوب مناسب مقاومت و استحکام بالایی نیز دارد.

پله گرد چوبی می تواند یک انتخاب مناسب و شیک در ساختمان باشد که در ادامه مطلب در مورد این پله و ویژگی های آن توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

پیشنهاد-نوین-پله-به-شما-عزیزان
چوب برای ساخت پله

انتخاب چوب برای ساخت پله

برای ساخت پله گرد چوبی می توان از انواع مختلف چوب استفاده نمود که انتخاب هر کدام از آنها با توجه به سلیقه ای مشتریان است، البته یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب چوب موضوع قیمت می باشد، چوب ها با توجه به درجه ای کیفیتی که برخوردار هستند از دارای قیمت های متنوعی می باشند، به صورت معمول از دو نوع چوب در ساخت پله استفاده می شود.

یکی از مدل های چوب همان چوب های ساده ای طبیعی هستند که در بازار به راحتی پیدا می شوند و از قیمت کمتری نیز برخوردار هستند، این چوب ها اگرچه مقاومت خوبی دارد اما از نظر رنگ و شکل به صورت ساده می باشند و تنوع در آنها بسیار محدود است اما یک مدل چوب دیگر در ساخت پله گرد چوبی، چوب های هستند که دارای بافت و گره می باشند این چوب ها در ساختار و شکل کاملا متنوع می باشند و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه و دکوراسیون داخلی منزلش یکی از آنها را انتخاب نماید،قیمت این مدل چوب ها نسبت به سایر مدل ها کمی بالاتر است اما مزیت و ویژگی های بیشتری نیز دارد، تنوع در رنگ، طرح و نقش، امکان شکل پذیری از مهمترین خصوصیات این چوب ها می باشد.استفاده از چوب های دارای بافت سبب می شود که دکوراسیون داخلی منزلتان شکل متفاوتی یابد و بسیار شیک و زیبا شود.

بیشتر بدانید: پله گرد

آشنایی با پله ها برای خانه های کوچک
آشنایی با پله ها برای خانه

مکان استفاده از پله گرد چوبی

برخی از افراد تصور می کنند که پله گرد چوبی تنها می تواند در کنج دیوار قرار بگیرد، اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است از این پله ها در هر جای خانه که نقاط و قسمت های دیگر خانه را کور نکند می توان استفاده نمود، استفاده از پله های گرد چوبی خانه را از حالت یکنواختی خارج می نماید و دکوراسیون داخلی را شیک تر می کند.بسیاری از افراد طراحی دکوراسیون بیرونی منزلشان نیز برایشان با اهمیت است بنابراین از انواع مبلمان و میز و تاب و.. در طراحی آن استفاده میکنند اما نکته مهمی که با رعایت آن می توانند به دکوراسیون زیبا دست یابد استفاده از پله گرد چوبی به جای پله های آهنی است.

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از پله گرد چوبی این است که امکان ترکیب با یک یا چند متریال دیگر وجود دارد، در ساخت پله های چوبی در کنار چوب می توان از شیشه یا استیل استفاده کرد تا زیبایی پله ها را دو چندان کرد.

توجه به این نکته نیز بسایر ضروری ست که شیشه ای که به کار رفته شده در پله ها باید سکوریت باشد تا از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. بعد از اینکه پله گرد چوبی در نمای داخلی و یا بیرونی ساختمان ساخته شد حالا نوبت به انتخاب نرده می شود.

استفاده از نرده در پله ها دو مزیت بزرگ دارد:

  •  استفاده از نرده این است که ابزاری برای محافظت از افراد در هنگام رفت و آمد محسوب می شود.
  •  نرده های ایجاد زیبایی در پله ها می شود.

می توان با استفاده از متریال گوناگون مانند شیشه، چوب، استیل، بتن در ساخت نرده استفاده کرد و نرده های زیبا و شیکی را طراحی شود.

پله دوبلکس مدرن
پله های گرد چوبی
Rate this post

6 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =