استفاده از پله گرد می تواند برای ما جذابیت های زیادی در یک مجموعه داشته باشد. اما آیا مزایای استفاده از پله گرد تنها به همین فاکتور زیبایی ختم می شود؟ اگر این محصولات زیبایی نداشتنند هیچ دلیل دیگری برای استفاده از آنها وجود نداشت؟ اگر پله هایی زیباتر از این نوع پله ها روی کار بیاید آیا دیگر استفاده از این پله ها منسوخ می شود؟ همه این موارد را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم و می خواهیم بررسی کنیم که در صورت استفاده از این پله ها در یک مجموعه شما چه مزیت هایی را می توانید تجربه کنید.

مزایای استفاده از پله گرد

در صورتی که شما از پله گرد در ساختمان و مجموعه خود استفاده کنید بی گمان شاهد برخی از مزایا و معایب خواهید بود که هر یک می تواند برای شما در تصمیم گیری شما موثر باشد. به همین دلیل پیش از آنکه بخواهید در خصوص اجرای این مدل از پله ها در مجموعه خود اقدام کنید نیاز دارید که در مورد مهمترین مزایایی که این محصولات دارند اطلاعات خود را تکمیل کنید. برخی از مهمترین مزایای استفاده از پله گرد در یک ساختمان و یا یک واحد مسکونی دو طبقه می تواند عبارت باشد از:

· ایمن در برابر انواع خطرات

یکی از مهمترین مزایای استفاده از پله گرد را می توانیم ایمنی بالایی که این پله ها دارند معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که پله گرد علاوه بر جذابیت و زیبایی فضای داخلی و بیرونی منزل شما، تاثیر زیادی در تأمین امنیت در برابر خطرات احتمالی و آتش سوزی دارد. از پله گرد مارپیچ به عنوان فضایی برای فرار اضطراری و یا جلوگیری از آتش سوزی استفاده می شود. به این ترتیب شما می توانید به راحتی از این پله ها در مجموعه خود استفاده و بهره برداری کنید و این می تواند برای شما سود زیادی را به همراه داشته باشد.

· امکان نصب شدن در طبقه اشکوب

از دیگر مزایای استفاده از پله گرد در یک مجموعه که کاربردهای مشخص دارد و می تواند برای شما بسیار مفید باشد همین مسئله امکان نصب آنها در طبقه اشکوب می باشد. این فاکتور شاید در ابتدا برای شما چندان کاربردی محسوب نشود اما باید بدانید که در منازلی که طبقات اشکوب در آنها به کار رفته ، دسترسی به سایر طبقات ممکن است موجب ایجاد دردسر شود. از این رو استفاده از پله گرد مارپیچ و پله معلق کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. با استفاده از این روش به سایر طبقات می توانید به راحتی دسترسی پیدا کنید.

· افزایش دادن فضای داخلی

مزایای استفاده از پله گرد می تواند برای شما در بخش های مختلفی دسته بندی شود. یکی دیگر از این مزیا که بسیار مهم و کاربردی می باشد این است که شما به واسطه این پله ها می توانید به راحتی فضای داخلی مجموعه خود را به اندازه قابل توجهی گسترش دهید. پله معمولی به تنهایی فضای زیادی اشغال می کند و از سویی اجازه عبور نور را نمی دهد. طراحان پله گرد و پله دوبلکس، در ساخت و طراحی پله گرد از پلان هایی استفاده می کنند که فضای کمتری اشغال کند و از طرفی نور بیشتری در فضای منزل شما ایجاد می کند. سایه ایجاد شده به وسیله پله گرد خیلی کمتر از پله مستقیم است.

· امکان دسترسی آسان به محیط های دیگر

از دیگر مزایای استفاده از پله گرد می تواند دسترسی آسان به محیط ها و نقاط دیگر باشد. شاید برای شما این جای تعجب داشته باشد که همه انواع پله ها در واقع موجب همین دسترسی می شوند و این چه ارتباطی به پله گرد دارد. در این خصوص باید بدانید که برخی منازل دارای انبار یا گلخانه هستند که دسترسی به آنها ممکن است دشوار باشد. طراحان مدرن برای دسترسی آسان به این فضاها استفاده از پله گرد مارپیچ را پیشنهاد می کنند. در واقع با استفاده از پله گرد هم در فضا صرفه جویی کرده اید و هم به راحتی به سایر نقاط دسترسی کامل دارید.

· کیفیت استاندارد و بسیار بالا

از دیگر مزایای استفاده از پله گرد می شود به کیفیت بسیار خوبی که این پله ها در ساخت و پیاده سازی دارند اشاره داشت. این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. چوب به کار رفته در پله گرد مارپیچ از جنس فلز چدنی به هم چسبیده ساخته شده است. انعطاف به کار رفته در چوب پله گرد به گونه ای است که قابلیت نصب و طراحی حتی در فضاهای کوچک را دارد. طراحان ما قادر به طراحی مناسب با دکوراسیون منزل شما حتی در تنگ ترین فضاها می باشند. عبور و مرور از این پله گرد نیز به راحتی صورت می گیرد.

· تنوع در طراحی

یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از پله گرد این است که این پله ها دارای تنوع بالایی در طراحی می باشند. طرح های مختلفی در طراحی و ساخت پله گرد وجود دارد که متناسب با فضای داخلی خود، می توانید از آن استفاده کنید. برخی پله گردها ،طرح های منحنی و موزونی دارند که تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت فضای داخلی شما دارد. اگر فضای شما بزرگ است، می توانید پله گرد را با شیب کمتری طراحی کنید، این امر سبب می شود که بالا و پایین رفتن از آن راحت تر انجام بگیرد. به این ترتیب شما می توانید به راحتی از این پله ها استفاده کنید.

· زیبایی منحصر به فرد

در ابتدا به زیبایی منحصر به فردی که پله های گرد دارند اشاره داشتیم و این مورد را به عنوان یکی از مزایای استفاده از پله گرد به شما معرفی کردیم. اما حالا متوجه شده اید که این پله ها در کنار این مزیت که می تواند توجه شما را به خود جلب کند دارای مزایای دیگر هم می باشد که هر یک می تواند بسیار با اهمیت باشد.

سخن پایانی

اگرچه ما در این مطلب به معرفی و بررسی مزایای استفاده از پله گرد پرداختیم اما شما باید این را هم بدانید که استفاده از این پله ها سراسر مزیت نیست و ایراداتی هم دارد که ما در مطالب بعدی به آنها اشاره خواهیم داشت.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =