پله های وبلایی

پله های چوبی در نوین پله


پله ها از جهت نوع و شکل ساخت و متریال به کار رفته در آن انواع مختلفی دارد. مثلا پله گرد، پله معلق، پله مارپیچ و.. که اشکال مختلف پله هستند؛ از جهت مواد ساخته شده هم متفاوت اند مانند پله های فلزی، پله های سنگی، پله ها چوبی و.. قصد داریم در این مقاله به طراحی و ساخت پله چوبی در تهران و بهترین سازنده پله های چوبی بپردازیم.

درباره پله های چوبی

پله‌ های چوبی یکی از انواع پله‌ ها هستند که از چوب ساخته می‌ شوند. این پله ها می‌ توانند در داخل یا خارج ساختمان‌ ها استفاده شوند و به عنوان یک راه ارتباطی بین طبقات مختلف عمل کنند. چوب‌ هایی مثل بلوط، سندان، درختان سخت و نرم و غیره برای طراحی و ساخت پله های چوبی استفاده می‌ شوند. طراحی و انتخاب چوب مناسب برای پله‌ ها به فاکتورهایی مانند استحکام، زیبایی، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما وابسته است.

یکی از مزایای استفاده از پله‌ های چوبی طبیعی این است که آنها به طور طبیعی گرمایی را منتقل نموده و احساس راحتی و طبیعی را برای پاها به ارمغان می‌ آورند. همچنین، پله‌ های چوبی می‌ توانند به طور ظاهری جذاب و زیبا باشند و با سبک دکوراسیون داخلی فضا هماهنگی داشته باشند.

در همین حال، مراقبت و نگهداری از پله‌ های چوبی نیز مهم است. آنها باید منظماً تمیز شده و از تماس با آب و رطوبت زیاد جلوگیری شود تا از خرابی و خسارت جلوگیری شود. همچنین، لازم است به صورت دوره‌ای چوب پله‌ ها را ترمیم و رنگ‌ آمیزی کرده تا زیبایی و کیفیت آنها حفظ شود.

در نهایت، در انتخاب و نصب پله‌ های چوبی، بهتر است با متخصیص ساختمانی مثل نوین پله مشورت کنید تا نیازها و محدودیت‌ های خاص فضای شما را در نظر بگیرند و بهترین پیشنهاد برای ساخت پله را به شما بدهند.

طراحی و ساخت پله چوبی در تهران
طراحی و ساخت پله چوبی در تهران

انواع پله های چوبی

می توان گفت معمولا  ساخت پله های چوبی انواع و سبک‌ های مختلفی دارد. در زیر به برخی از انواع رایج پله‌ های چوبی اشاره می‌ کنیم:

  1. پله‌ های مستقیم
    این نوع پله‌ ها به صورت راست و مستقیم از یک سطح به سطح دیگر می‌ رسند. آنها می‌ توانند به صورت پله‌ های تکی یا پله‌ هایی که در یک ردیف واحد قرار دارند، ساخته شوند.
  2. پله های دایره‌ ای
    این نوع پله‌ ها شکل یک دایره یا بیضی دارند و به صورت یک گرداب تنظیم شده‌ اند. آنها معمولاً در فضا هایی با محدودیت مکانی استفاده می‌ شوند و از طریق یک مرکز مشترک برای دسترسی به طبقات بالاتر یا پایین‌ تر استفاده می‌ شود.
    برای اطلاعات بیشتر درباره پله های گرد به صفحه پله گرد مراجعه کنید.
  3. پله‌ های مارپیچ
    پله‌ های مارپیچ یا پله‌ های صعودی مارپیچ، شکل یک زنجیره به هم پیوسته از پله‌ های چوبی را دارند. آنها به دلیل طراحی منحصر به فرد و استفاده از فضای کمتر نسبت به پله‌ های مستقیم، برای فضا های کوچک و محدود مناسب هستند.
  4. پله‌ های بالشتکی
    در این نوع پله‌ ها، پله‌ های چوبی بر روی بالشتک‌ هایی قرار دارند که به قسمت پایینی آنها بسته شده‌ اند. این پله‌ ها به طور عمومی در طرح‌ های معماری کلاسیک و سنتی استفاده می‌ شوند.
  5. پله‌ های معلق
    پله‌ های معلق یا پله‌ های فلاینگ در طراحی داخلی بسیار زیبا هستند. آنها از طریق یک سیستم پشتیبانی مخفی یا پشتیبانی از طریق سیمانتا سیون (معمولاً از جنس فولاد) در دیوار یا سقف برجسته می‌ شوند و به نظر می‌ رسد که در هوا قرار گرفته‌ اند.
  6. پله‌ های بدون پایه
    پله‌ های بدون پایه، پله‌ هایی هستند که از طریق پشتیبانی از طریق دیوار یا سازه دیگری، به نظر می‌ رسند که بدون پایه و قابلیت دسترسی از زیر آن ساخته شده‌اند. آنها به عنوان یک عنصر طراحی داخلی منحصر به فرد و زیبا شناخته می‌ شوند.

این فقط چند نمونه از انواع پله‌ های چوبی است و هنوز انواع دیگری وجود دارد. انتخاب نوع مناسب پله بستگی به سبک معماری و نیاز های شما دارد.

نوین پله سازنده پله در تهران
نوین پله سازنده پله در تهران

طراحی و ساخت پله چوبی در تهران

برای ساخت پله های چوبی در تهران باید به نکات مهمی برای انتخاب یک گروه مناسب توجه کنید؛ زیرا چوب یک متریال مهم و حساس و تقریبا می توان گفت کمیابی ست که باید با دقت نسبت به آن رفتار شود.

نوین پله مجموعه طراح و سازنده پله چوبی در تهران است که در تهران فعالیت می‌ کند. آنها تخصص و تجربه زیادی در زمینه طراحی و ساخت پله‌ های چوبی با استفاده از مواد با کیفیت برتر دارند.

خدمات شرکت نوین پله عموماً شامل موارد زیر است:

  • طراحی سفارشی: مجموعه نوین پله قادر است پله‌ های چوبی با طرح‌ ها و سبک‌ های متنوع را طراحی و ساخت کند. آنها به توجه دقیق به نیازها و سلیقه مشتریان خود، پله‌ هایی با طرح‌ ها و جزئیات منحصر به فرد ایجاد می‌ کنند.
  • مشاوره و طراحی فضایی: تیم نوین پله با توجه به نیازهای فضایی و معماری مشتریان، مشاوره‌ های لازم در زمینه طراحی و مکان‌ گذاری پله‌ های چوبی ارائه می‌ دهد. آنها به بهینه‌ سازی استفاده از فضا، جلوگیری از هدر رفت فضا و ایجاد طرح‌ های مناسب در ساختمان کمک می‌ کنند.
  • ساخت و نصب: مجموعه نوین پله مراحل ساخت و نصب پله‌ های چوبی در تهران را به طور کامل انجام می‌ دهد. آنها از مواد با کیفیت برتر و استاندارد استفاده می‌ کنند و با استفاده از تکنولوژی‌ های مدرن و تجهیزات مناسب، پله‌ هایی با کیفیت و قابلیت اطمینان فراهم می‌ کنند.
  • تعمیر و بازسازی: در صورت نیاز، نوین پله قادر به تعمیر و بازسازی پله‌ های چوبی موجود است. آنها می‌ توانند پله‌ های فرسوده را بازسازی کرده و به روزرسانی کنند تا زیبایی و کارایی آنها حفظ شود.

با توجه به تجربه، سابقه فعالیت، کیفیت ساخت و توانایی طراحی مجموعه نوین پله، شما می‌ توانید با اطمینان به آنها مراجعه کنید تا با بهترین سازنده پله های چوبی در تهران بتواید به راحتی با اطمینان خاطر پروژه خود را به “نوین پله” بسپارید.

پله معلق چوبی
پله معلق چوبی

سخن پایانی

پله های چوبی جزء پله های پرطرفداری ست که در زمان انتخاب نوع متریال خیلی از مشتریان چوب را انتخاب می کنند. پله های چوبی باید توسط یک گروه حرفه ای و با تجربه ساخته شود زیرا چوب یکی از متریال های حساس و ظریف در ساخت پله است که باید با دقت  زیادی با این متریال کار شود. مجموعه نوین پله با بیش  از 20 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع پله های چوبی در تهران در خدمت شما عزیزان است.

سوالات متدوال طراحی و ساخت پله چوبی در تهران

  • چه سازنده ای برای طراحی و ساخت پله چوبی در تهران مناسب است؟
    برای طراحی و ساخت پله‌های چوبی، همکاری با یک سازنده حرفه‌ای و ماهر امری بسیار مهم است، مجموعه نوین پله با تجربه بیش از 200 پروژه در ساخت انواع پله یکی از گزینه های بسیار مناسب است.
  • آیا پله های چوبی انواع مختلفی دارد؟
    بله از آن جا که انواع پله با هر نوع متریالی ساخته می شود، بالطبع پله های چوبی نیز دارای انواع مختلفی است مانند؛ پله های مستقیم، پله های دابره ای، پله های بالشتی، پله های معلق.
  • مهمترین ویژگی یک سازنده پله خوب چیست؟
    تخصص و تجربه، طراحی شخصی‌سازی، کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش از مهم ترین ویژگی های سازنده پله است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

4 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =