ساخت پله پیچ

طراحی و ساخت پله پیچ


پله پیچ برای ساختمان هایی مناسب است که از فضای زیادی برخوردار نمی باشند، استفاده از این مدل پله کمک می کند تا از فضای موجود نهایت استفاده برده شود و فضای ساختمان را کوچک نکند، پله های پیچ در واقع نوعی از پله های منحنی و یا گرد هستند که از پله های آجدار و جداگانه ای ساخته شده اند، برای ساخت پله پیچ پله ها باید به یک ستون مرکزی و اصلی متصل شوند که همین امر باعث تفاوت پله پیچ از پله های گرد و یا منحنی است.

در زمان طراحی این مدل از پله ها باید به موارد زیادی توجه شود، ارتفاع، محل قرارگیری پله، قطر پله، کف پله، نرده ها می توانن بر روی زیبایی بخشی پله ها بسیار تاثیرگذار باشند، شما هر مدل پله ای که مد نظر دارید را می توانید به معماران ما سفارش دهید تا دقیقا همان راه پله برای شما طراحی و ساخته شود.

پله های دوبلکس
پله های پیچ

ارتفاع پله پیچ

همانطور که گفتیم در ساخت پله پیچعوامل زیادی باید مورد توجه قرار گیرند، یکی از این موارد ارتفاع است، اندازه گیری ارتفاع در ساخت پله بسیار مهم است، اندازه ها باید به صورت دقیق گرفته شوند زیرا بر روی عواملی دیگری همچون تعداد پلکان، تراز و یکدست بودن پله، کف پله ها تاثیر می گذارد ،برای اینکه معماران متوجه شوند که به چند پلکان و چه میزان پاگرد نیاز دارند باید ارتفاع را اندازه گیری نمایند، برای اندازه گیری ارتفاع پله کافی است که ارتفاع كل راه پله ساختمان را بر ارتفاع فاصله ای کف پله ها تقسیم کنید، استاندارد ارتفاع کف راه پله معمولا بین 18 تا 23 سانتی متر است.

بعد از اینکه تعداد کف پله مشخص شد حالا نوبت آن می رسد که میزان چرخش را محاسبه نمایید.در ساخت پله پیجبرای چرخش راه پله ها حدودا اندازه ای 30 درجه را ملاک قرار می دهند، این بدان منظور است که در ساخت هر کدام از پلکان ها در اطراف ستون اصلی و مرکزی باید با زاویه ای 30 درجه بچرخد.

قطر پله پیچ

ساخت پله پیچ به صورت گرد می باشد و به همین دلیل برای محاسبه قطر پله پیچ معیار محاسبه بر اساس عرض پله می باشد.کمترین قطر پله پیچ 60 سانتی متر است، زمانی که قطر پله را محاسبه می کنید حتما باید کاربرد پله و افرادی که قصد دارند از آن راه پله استفاده نمایند را مد نظر داشته باشید، برای مثال باید به این نکته توجه داشته باشید که از آن راه پله برای یک ساختمان تجاری یا مسکونی استفاده می شود یا خیر.

متریال برای ساخت پله
قطر پله پیچ

انواع پله پیچ

در طراحی پله پیچ  به صورت معمول سه مدل و طرح وجود دارد، که شامل:

  • پله پیچ استیل
  • پله آهنی
  • پله چوبی

می باشد. اگر هر کدام از این پله ها را انتخاب نمایید زیبایی منحصر بفردی به ساختمان و دکوراسیون خانه ای شما می بخشد.

  • پله پیچ آهنی: یکی از انعطاف پذیرترین نوع پله ها می باشد که برای سبک های مختلف دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، پله های آهنی این امکان را دارند تا با چند متریال دیگر تلفیق شوند و در زیبایی خانه ای شما تاثیر بیشتری داشته باشند.
  • پله پیچ استیل: است، این مدل از پله ها به دلیل ظرافت و جزئیات خاص بسیار شناخته شده می باشند، استیل یک ویژگی مهم دارد و آن هم ضد زنگ بودن این متریال است از دیگر ویژگی های استفاده از استیل این است که نیازی به رنگ آمیزی آن وجود ندارد و برای شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی بسیار کاربردی است. برخی از طراحان از تلفیق استیل و چوب استفاده می کنند که زیبایی بیش از حدی را در مکان ایجاد می نماید.
  • پله پیچ چوبی: استفاده از چوب در ساخت انواع پله از دیرباز رایج بوده است، از چوب های متنوعی در طرح و رنگ در ساخت پله استفاده می شود و هر فردی با توجه به دکوراسیون داخلی خانه اش می تواند یکی از آنها را انتخاب نماید، پله های پیچ چوبی تلفیق هنر سنتی و مدرن می باشند و کمتر کسی است که این مدل پله ها را برای ساختمانش انتخاب نکند، پله های چوبی یکی از زیباترین نوع پله ها به شمار می روند.
پله های شیشه ای
پله های آهنی-شیشه ای
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 4 =