از زیر پله چگونه استفاده کنیم

از زیر پله استفاده کنیم


معمولاً در خانه هایی که متراژ بالایی دارند یا به صورت دوبلکس ساخته می‌ شوند، فضای خالی زیادی ایجاد می‌ شود که در بیشتر اوقات مورد استفاده قرار نمی گیرد. این در حالی است که از تمامی فضاهای خالی خانه می‌ توانیم بهترین بهره‌ مندی را داشته باشیم. در این مقاله، خلاقانه‌ ترین ایده‌ ها راجع به زیر پله برای شما گفته می‌شود. پس پیشنهاد می‌ کنیم که تا آخر با ما همراه باشید تا به سوال از زیر پله چگونه استفاده کنیم؟ پاسخ دهیم.

موارد استفاده از زیر پله

بدون استفاده ماندن فضاهای خالی در منزل، دکوراسیون داخل و چیدمان را به صورت بی نظم و شلخته جلوه می دهد. ایده های بسیار جذابی برای ساختمان‌هایی که فضای داخلی آنها به صورت دوبلکس ساخته شده است، وجود دارد. فضای خالی که در زیر پله‌ها ایجاد می‌شود را می‌توانید به عنوان دکوری از جنس ام دی اف یا شیشه بسازید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان سرویس بهداشتی، قفسه کتاب، انباری، کمد دیواری یا اگر زیر پله شما رو به اتاق نشیمن قرار دارد می‌ توانید از آن به عنوان شومینه، تی وی روم و میز کار استفاده کنید. در این مقاله، خلاقانه‌ ترین ایده‌ ها راجع به زیر پله برای شما گفته می‌ شود.

از زیر پله چه استفاده ای کنیم؟

اولین و بهترین راه برای زیباتر کردن فضای داخل یا بیرون زیر پله، تزیین آن است. راه‌های بسیار زیادی برای تزیین زیر پله وجود دارد. ایده ‌های از جمله قرار دادن لوازم دکوری ‌های زیبا مانند مجسمه، جاکفشی، تعبیه اتاق خواب، شومینه، دفتر خانگی، باغچه کوچک، جا کتابی و غیره ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ای است که شما می‌توانید از فضای خالی که در زیر پله منزلتان ایجاد شده است، استفاده کنید.

طراحی زیر پله به عنوان کمد

یکی از پرطرفدارترین سفارشات و درخواست‌ هایی که برای پر کردن فضای زیر پله می‌ شود طراحی زیر پله به عنوان کمد است. این ایده خلاقانه به گونه‌ای طراحی و پیاده سازی می شود که قسمت بلند و مرتفع زیر پله را به عنوان کمد و قسمت کم ارتفاع پله‌ ها را به عنوان کشو در نظر می گیرند. در خانه‌هایی که متراژ آنها کمتر است، اجرای این طرح کاربرد بسیار زیادی برای نگهداری اسباب و اثاثیه اضافی منزل دارد.

جاکفشی در زیر پله

طراحی جا کفشی نیز به نوبه خود برای استفاده بهینه از فضای خالی زیر پله، کاربردی است. با اجرای این طرح شما با یک تیر، دو نشان می زنید زیرا هم فضای خالی زیر پله را به جا کفشی تبدیل کرده اید و دیگر خبری از شلختگی کفش ها در جلوی درب منزل نیست، هم دکور و تزئینی زیبایی را به منزلتان اضافه نموده اید.

ایجاد شاه نشین
ایجاد شاه نشین در زیر پله

یک آشپزخانه بی کم و کاست

این طراحی به گونه ‌ای اجرایی می‌ شود که شما می‌ توانید بخشی یا کل کابینت‌ های آشپزخانه‌ تان را در زیر پله بسازید. البته این ایده زمانی قابل اجرا خواهد بود که شما فضای کافی و شرایط لازم را برای درست کردن آشپزخانه زیر پله داشته باشید. دقت داشته باشید که برای تبدیل زیر پله به آشپزخانه به نور و تهویه مناسب نیاز دارید و هر زیر پله‌ای را نمی ‌توانید برای پیاده سازی طرح آشپزخانه مورد استفاده قرار بدهید.

دفتر کار خانگی

اگر فضای خالی زیر پله شما دارای ابعاد بزرگ و پهنی باشد، بهترین پیشنهاد به شما ایجاد دفتر کار یا محل مطالعه برای خود یا فرزندانتان است. فضای زیر پله‌ ها را می‌ توانید با استفاده از قفسه بندی و گذاشتن یک میز کار تکمیل کنید. مکانی آرام و بی‌ هیاهو را می توانید با ساده ترین تجهیزات ایجاد کنید.

ایجاد کتابخانه در فضای خالی زیر پله

یکی دیگر از ایده های جذاب برای استفاده بهینه از فضای زیر پله، ایجاد طرح قفسه برای جاسازی کتاب است. کتابخانه فضایی است که برای هر خانه الزامی می‌ باشد. شما با استفاده از چوب، فلز یا دیگر لوازم می‌توانید زیر پله خود را به زیباترین شکل ممکن قفسه‌بندی کرده و از طریق نورپردازی آن را تزیین کنید. بهتر است جنس قفسه های کتابخانه و متریال به کار برده شده برای ساخت نرده های پله هماهنگ باشد. در غیر این صورت، طراحی و دیزاین خانه شما بهم می ریزد و باعث ناهماهنگی دکوراسیون داخلی می شود.

درست کردن باغچه در زیر پله

اگر در زیر پله شما نور و فضای کافی وجود دارد، می‌توانید آن را به باغچه زیبای کوچک و سرسبز تبدیل کنید. در این فضا می‌توانید از گلدان‌های کوچک و بزرگ طبیعی و یا چمن‌ های مصنوعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آبنماهای کوچک بهره ببرید تا زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما چند برابر شود.

محل نگهداری حیوان خانگی

برخی از افراد دارای حیوان خانگی می‌باشند یعنی به طور دائم سگ یا گربه‌ ای را در منزل نگهداری می‌کنند. این سگ و گربه‌ ها نیز محلی برای استراحت نیاز دارند. بهترین و خلاقانه ‌ترین ایده‌ ای که به شما پیشنهاد می‌ کنیم این است که فضای زیر پله را محلی برای استراحت حیوان خانگی خود قرار بدهید. طرح ها و مدل های زیادی هست که بر اساس سلیقه خود می توانید انتخاب کنید.

فضای بازی برای بچه ها

برخی افراد به قدری خلاق هستند که از کوچک ترین فضای خالی، بیشترین بهره را می برند. به طور مثال از فضای خالی زیر پله به عنوان مکانی برای بازی و سرگرمی بچه ها استفاده می کنند. می توانید تمامی اسباب بازی های فرزند خود را در این محل قرار داده و از ریخت و پاش کردن آنها جلوگیری نمایید.

درست کردن باغچه
درست کردن باغچه در فصای زیر پله
سخن پایانی

فضای زیر پله نقطه کور منزل است و افراد بسیار کمی به این موضوع توجه می‌کنند. معمولاً بیشتر مردم این فضای خالی را به حال خود رها کرده یا در نهایت آن را به یک انباری کوچک تبدیل می‌کنند. افراد بسیار کمی هستند که ایده های خلاقانه دارند و از کوچک‌ترین فضای آزاد و خالی منزل بهترین و بیشترین استفاده را می کنند. در این مقاله شما را با ایده های جذاب آشنا کردیم که بتوانید فضای خالی زیر پله منزلتان را به زیباترین شکل ممکن بسازید.

سوالات متداول از زیر پله چگونه استفاده کنیم؟

  1. آیا از فضای خالی زیر پله می شود استفاده کرد؟
    بله، فضای خالی که در زیر پله‌ ها ایجاد می‌ شود را می‌ توانید به عنوان دکوری از جنس ام دی اف یا شیشه بسازید. همچنین می‌ توانید از آن به عنوان سرویس بهداشتی، قفسه کتاب، انباری، کمد دیواری یا اگر زیر پله شما رو به اتاق نشیمن قرار دارد می‌ توانید از آن به عنوان شومینه، تی وی روم و میز کار استفاده کنید.
  2. با در نظر گرفتن چه شرایطی می توان از فضای زیر پله برای نگهداری گیاهان استفاده نمود؟
    اگر در زیر پله شما نور و فضای کافی وجود دارد، می‌توانید آن را به باغچه زیبای کوچک و سرسبز تبدیل کنید.
  3. آیا ساخت کتابخانه زیر پله، ایده جذابی است؟
    شما با استفاده از چوب، فلز یا دیگر لوازم می‌توانید زیر پله خود را به زیباترین شکل ممکن قفسه‌بندی کرده و از طریق نورپردازی آن را تزیین کنید. بهتر است جنس قفسه های کتابخانه و متریال به کار برده شده برای ساخت نرده های پله هماهنگ باشد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =