پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل

انواع پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل


در این مقاله به بررسی پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل خواهیم پرداخت. این مدل پله ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. معمولا پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل در مکان هایی که فضای کافی ندارند، کاربرد دارد. متریال اصلی به کار رفته در ساخت پله گرد حول لوله برش خورده آهن است. ضخامت ورق های آهن به کار رفته در تولید پله گرد حول لوله برش خورده بسته به دستور کارفرما متفاوت است. اما به طور معمول از ورق چهار میل استفاده می شود.

پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل چیست؟

ساختار پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل بر پایه محوریت یک لوله می باشد که استحکام پله را افزایش می دهد. به علاوه این ویژگی سبب شده تا پله گرد به راحتی در مکان های دارای کمبود جا قرار گیرد، زیرا کف پله گرد در این مدل در مقایسه با دیگر پله ها کوچک تر است. همچنین ضخامت چهار میل سبب انعطاف پذیری بیشتر پله در طراحی و چرخش شده و به طبع فضای کمتری را اشغال می کند.

پله گرد که با نام پله تزئینی نیز شناخته می شود، یکی از جذاب ترین قسمت های طراحی داخلی است. این نوع پله علاوه بر جنبه کاربردی و اتصال طبقات به یکدیگر، جنبه دکوراتیو نیز دارد.

از پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل در مکان های مختلفی به خصوص مغازه ها، تالار ها، عمارت، راه پله ها و منازل برای اتصال طبقات مختلف به یکدیگر می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: مفهوم ساعت گرد در پله گرد و پله دوبلکس

نحوه ساخت پله گرد
نحوه ساخت انواع پله گرد

نحوه ساخت پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل

نحوه ساخت پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل موجب آشنایی بیشتر شما با چگونگی ساخت و طراحی این نوع پله می شود. اولین مرحله در ساخت پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل، طراحی و برنامه ریزی اصولی است.

در ابتدا برای ساخت سازه باید اطلاعات کاملی از ارتفاع کلی پله، تعداد پله ها، تعیین ابعاد و غیره داشته باشید. همچنین لازم است طراحی پله گرد را بر اساس فلز به کار رفته با ورق چهار میل انجام دهید.

پس از آماده کردن تمامی مواد مورد نیاز و متریال اولیه، پرگار پله پیچ حول لوله برش خورده را حاضر کنید. پس از آن نوبت به ساخت کف پله ها با توجه به پرگار پله پیچ و اتصال آن به لوله برش خورده می رسد. در ادامه لوله ها را به صورت دایره یا استوانه جدا کنید و به صورت عمودی به سازه اصلی متصل کنید. اتصال پله به لوله از طریق چسباندن، اتصال مکانیکی و جوشکاری انجام می شود. همچنین می توانید قسمت های کناری پله را برای محافظت بیشتر با نوار های ورق چهار میل بپوشانید.

پس از ساخت کامل سازه نوبت تزئینات و جزئیات ظاهری پله می رسد. می توانید پله گرد حول لوله برش خورده را بر طبق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید و یا با استفاده از مواد دیگر مانند چوب سطوح مختلف پله را پوشش دهید.

بعد از ساخت کامل پله می توانید آن را نصب کنید. بهتر است از یک نصاب حرفه ای جهت جلوگیری از ایجاد مشکل از نظر فنی و ظاهری در هنگام نصب کمک بگیرید.

نحوه طراحی پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل

نحوه طراحی پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل به دلیل پیچیدگی طراحی این نوع پله به دقت و توجه زیادی نیاز دارد. مراحل طراحی پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل به شرح زیر است.

  • انتخاب مکان مناسب
    در ابتدای کار طراحی باید مکان مناسب قرار گرفتن پله گرد حول لوله برش خورده را در نظر بگیرید. ابعاد آن مکان، فضای مورد نیاز برای نصب پله و ابعاد فضای پیرامونی را در صورت استفاده احتمالی اندازه بگیرید.
  • مشخص کردن ارتفاع
    بعد از بازدید کلی فضا و اندازه های موجود باید ارتفاع پله را به صورت دقیق محاسبه کنید تا بتوانید تصمیم گیری های لازم جهت مشخص کردن تعداد پله ها و اندازه ابعاد آن ها را انجام دهید.
  • انتخاب متریال
    پس از انتخاب متریال کار مانند لوله برش خورده و ورق چهار میل محاسبه کنید که این متریال تحمل چه مقدار وزن و استحکام را دارند. همچنین باید قرار گرفتن پوشش های احتمالی بر روی آنها مانند سنگ و چوب را نیز در نظر داشته باشید.
  • طراحی ظاهر پله
    شکل ظاهری پله گرد حول لوله برش خورده باید به طور دقیق طراحی شود تا بتوانید زیبایی کلی پله و مطابقت آن با دکوراسیون و همچنین استحکام آن را بسنجید.
پله های گرد
انواع پله گرد
  • رعایت استاندارد پله گرد
    به منظور افزایش ایمنی باید استاندارد های لازم و بین المللی در طراحی پله رعایت شوند.
  • محاسبات فنی
    از آن جا که طراحی پله گرد نیازمند دقت و تجربه بالا می باشد، و ایمنی و عملکرد درست آن اهمیت زیادی دارد بهتر است محاسبات فنی کار را به طور دقیق انجام دهید و برای اطمینان بیشتر با یک مهندس معمار مشورت کنید.
سخن پایانی

پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل مزایای بسیاری دارد از جمله این که پله گرد حول لوله، به دلیل ساختار منحصر به فرد خود و داشتن تکیه گاه محکم شامل لوله برش خورده، استحکام بالاتری نسبت به پله های سنتی دارد. همچنین سطح صاف این نوع پله خطر سقوط را کاهش می دهد.
یکی دیگر از مزایای قابل توجه پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل، استفاده از ورق با قطر چهار میل در ساخت آن است. ورق چهار میل وزن سازه را کاهش می دهد و موجب کاهش هزینه نهایی برای کارفرما می شود.

سوالات متداول پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل

  1. حداقل ابعاد مناسب برای اجرای پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل چیست؟
    حداقل فضای لازم برای قرار گرفتن پله گرد حول لوله برش خورده یک مربع 140 در 140 سانتی متر می باشد.
  2. در پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل استاندارد شعاع خارجی چه مقدار می باشد؟
    استاندارد شعاع خارجی 70 سانتی متر می باشد.
  3. تعمیر و نگهداری پله گرد حول لوله برش خورده با ورق چهار میل چگونه است؟
    پله گرد حول لوله برش خورده باید به صورت دوره ای از نظر ایمنی و استحکام بررسی و تعمیر شود.
5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =