راه پله فلزی پشت بام

پله فلزی پشت بام


راه پله فلزی پشت بام را می‌ توانیم یکی از ضروری ترین موارد در هنگام ساخت ساختمان معرفی کنیم که در دو نوع داخلی و خارجی طراحی شده و باعث دسترسی راحت کاربران به پشت بام می‌ شود. در حال حاضر به دلیل اهمیت زیادی که راه پله‌ های فلزی به جهت ورود به پشت بام دارند، نمونه‌ های مختلفی از آن ها را تولید می‌ کنند.
به همین دلیل نیاز است تا شما قبل از سفارش و خرید با انواع آن ها آشنا شوید تا بتوانید مدل و نمونه مناسب را بر اساس نوع ساختمان، تعداد طبقات آن و سلیقه خود سفارش دهید. در این مقاله در مورد راه پله‌ های فلزی پشت بام بیشتر برای شما صحبت می‌ کنیم.

اهمیت استفاده از راه پله فلزی پشت بام

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا استفاده از راه پله فلزی پشت بام اهمیت دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که گاهی مواقع برخی از ساختمان‌ ها مانند خانه‌ های یک طبقه یا کارگاه‌ ها فاقد راه پله داخلی برای دسترسی به پشت بام هستند. در این مواقع جهت تعمیر، نگهداری و دسترسی به برخی تجهیزات نیاز به استفاده از راه پله‌ های پشت بام است.

علاوه بر این، گاهی مواقع شاهد خراب شدن آسانسور یا باربری هستیم و در این مواقع نیز برای دسترسی به پشت بام بهترین کار نصب و اجرای پله‌ های فلزی است. به طور کلی پشت بام را می‌ توانیم یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های هر ساختمان معرفی کنیم که به دلایل مختلف نیاز است تا افراد به آن دسترسی داشته باشند.

به همین دلیل رایج‌ ترین و آسان‌ ترین راهی که می‌ توان در همه مواقع و بدون محدودیت به آن دسترسی داشت را می‌ توانیم راه پله‌ های فلزی معرفی کنیم.

بیشتربخوانید: ساخت پله مدرن فلزی در تهران

ساخت پله فلزی
پله فلزی پشت بام

راه پله فلزی پشت بام را چگونه اجرا می‌ کنند؟

معمولاً میزان تقاضا برای راه پله فلزی پشت بام بیرون از ساختمان بالا است. در مورد نحوه اجرای این راه پله‌ ها باید بگوییم که در این مواقع جهت کاهش لرزش از شاسی‌ های قوی استفاده می‌ کنند. در این پله‌ ها شاسی‌ ها از جنس قوطی‌ های فلزی بوده که دارای ضخامت ۳ میلیمتر به بالا هستند.

علاوه بر این، گاهی از ناودانی به طور دوبل برای شمشیری‌ های پله استفاده می‌ کنند. برای کف راه پله‌ ها نیز قوطی‌ های فلزی به عنوان شاسی‌ های اصلی کاربرد ویژه‌ ای دارند.

همچنین به منظور ایجاد یکنواختی و پیشگیری از سر خوردن می‌ توان از ورق‌ های آجدار برای ساخت کف استفاده کرد. اکثر راه پله‌ های فلزی پشت بام بیرونی، دارای محافظ بوده که این موضوع امنیت آن را بالا می‌ برد و از افتادن افراد در هنگام بالا رفتن یا لیز خوردن جلوگیری می‌ کند.

انواع راه پله فلزی پشت بام کدام است؟

موضوع مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که راه پله فلزی پشتی پشت بام دارای انواع مختلفی است که هر کدام از نظر ظاهری یا ویژگی‌ های کیفی می‌ توانند با یکدیگر متفاوت باشند. شما هنگام سفارش جهت ساخت و خرید نیاز است انواع آن ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید نوع مناسب را انتخاب کنید. انواع راه پله‌ های فلزی عبارت است از:
● پله اسپیرال فلزی
● پله آهنی تاشو
● پله فلزی مدرن
● پله تک محور فلزی
● پله ساده
● پله دوبلکس

مراحل ساخت راه پله فلزی پشتی پشت بام

ساخت راه پله فلزی پشت بام دارای مراحل مختلفی است که در ادامه اصلی‌ ترین آن ها را به صورت خلاصه به شما معرفی می‌ کنیم:

  • طراحی راه پله
  • برش و ماشین کاری مصالح
  • نصب تجهیزات و اجزای راه پله و اتمام مراحلپله فلزی خارج ویلا
  • نصب پایه
  • نصب پله
  • نصب دیواره‌ ها
  • قرار دادن کف پله فلزی
  • آماده سازی برای انجام اقدامات مانند سمباده زنی و زیرسازی
  • رنگ آمیزی

قیمت اجرای راه پله فلزی پشت بام

همواره قیمت راه پله یکی از مهم ترین مواردی بوده است که برای افراد اهمیت داشته و آن ها می‌ خواهند در کنار خرید راه پله با کیفیت و ماندگار، هزینه کمی نیز پرداخت کنند. در این مورد باید بگوییم مواردی مثل نوع راه پله، وزن و نوع فلزات به کار رفته در تولید آن، نوسانات بازار، قیمت هر کیلوگرم فلز مورد نظر و محل اجرا می‌ تواند روی تعیین قیمت آن موثر باشد.

اگر قیمت برای شما اولویت دارد توصیه می‌ کنیم در ابتدا با سازنده یا فروشنده در مورد قیمت نهایی صحبت کرده و پس از برآورد هزینه سفارش خود را انجام دهید. اما به دلیل اهمیت بالایی که راه پله‌ ها دارند هزینه ای که از شما گرفته می‌ شود در مقابل محصولی که دریافت می‌ کنید ناچیز بوده و این هزینه ارزش‌ آن را دارد.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد راه پله فلزی پشت بام به عنوان یکی از مهم‌ ترین قسمت‌ های هر ساختمان صحبت کردیم. اگر می‌ خواهید در هر شرایطی به سقف به آسانی دسترسی داشته باشید توصیه می‌ کنیم اجرای این مدل راه پله‌ ها را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این، در نظر گرفتن مدل‌ ها و توجه به استحکام راه پله نیز به شما کمک می‌ کند تا بدون محدودیت و مشکل به پشت بام رفت و آمد کرده و در این مورد محدودیتی نداشته باشید.
توجه کنید که راه پله‌ های فلزی بیشتر برای قسمت بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند به همین دلیل نیاز است تا شما متریالی را جهت ساخت آن انتخاب کنید تا در برابر رطوبت و تغییرات محیطی بتواند به خوبی دوام بیاورد.

ساخت پله فرار

سوالات متداول راه پله فلزی پشت بام

  1. راه پله فلزی پشتی بام بیشتر برای چه مکان‌ هایی استفاده می‌ شود؟
    محدودیتی برای استفاده از این نوع راه پله‌ ها وجود ندارد اما بیشتر برای کارگاه‌ ها یا ساختمان‌ های یک طبقه مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
  2. بهترین متریال و فلز جهت ساخت این راه پله‌ ها کدام است؟
    به طور کلی آهن یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت ساخت این راه پله‌ ها است زیرا علاوه برداشتن قیمت مناسب، استحکام زیادی نیز دارد.
  3. مزیت استفاده از این راه پله‌ ها برای دسترسی به پشت بام چیست؟
    با کمک این راه پله‌ ها می‌ توان در کمترین زمان به سقف ساختمان راه پیدا کرده و در کمترین زمان ساخته و نصب می‌ شود.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =